Centru de recreere pentru bătrâni și bolnavi

De când eram mică aș fi vrut să fac ceva pentru bătrâni, începând cu părinții mei, evident.
De aceea am și emigrat. Însă socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg. Mereu a intervenit o problemă mare, și apoi alta, și alta și tot așa. Baia de care au atâta nevoie părinții mei s-a tot micșorat și micșorat până când a dispărut.
Am mai scris despre asta.
Dar știi și tu despre ce vorbesc, nu?

În luna ianuarie al anului 2019 am decis să pun tot deoparte și să fac ce-am vrut întotdeauna să fac.
Fiecare dintre noi are un scop pe acest pământ. Acesta este al meu.
Am să încep cu părinții mei, cu mama mai exact căci tata s-a dus dintre noi anul trecut.

Cum am scris în https://iubitibatranii.blogspot.com/2019/01/intentiile-organizatiei-iubiti-batranii.html planurile sunt multe și trebuie să începem de jos.
Însă, vreau să vorbesc despre planul uriaș care ar schimba viețile multor persoane de vârsta a treia sau/și bolnave. Mă refer la persoanele singure și marginalizate în special (de la sat).

Visul cel mare este să construim un Centru de Recreere de Zi unde bătrânii și bolnavii cu dizabilități sau nu:
  • să poată face baie sau duș în primă instanță 
  • să-și spele rufele la mașini automate 
  • să beneficieze de manichiură, pedichiură și coafură. Și aici nu mă refer să li se pună gel sau să li se vopsească unghiile lungi cu lac roșu, galben și albastru, ci să le fie tăiate. Dacă nu știi, bătrânii nu au putere în mâini să-și taie unghiile. În plus nu mai sunt așa de mobili și elastici cum suntem noi, iar unii suferă de atroză, artrită, reumatism, Parkinson, etc., și nici nu pot ține o cană în mână. Știu de la părinții mei cât de greu le e. Bunica plângea de bucurie ori de câte ori cineva se oferea să-i taie unghiile. Tăierea unghiilor este o problemă mare pentru majoritatea celor de vârsta a treia.
  • să se uite la un film împreună sau să discute despre cărți sau alte lucruri de interes comun 
  • să se adune la un fel de șezătoare unde fiecare dintre cei prezenți face ceva la mână cum ar fi împletitul. Mișcarea mâinilor în timpul împletitului ajută la mobilitate, dar evident că nu toată lumea poate face asta. Unii vor vrea să croșeteze, să coase, etc. Lucruri manuale adică. 
  • să primească o masă caldă, cafea, ceai, biscuiți, etc. 
  • și cum mulți nu pot merge departe, organizația „Iubiți Bătrânii” se angajează să le ofere transport de acasă până la centru și înapoi 

Evident că în acest moment acestea sunt doar... visuri, planuri, intenții.
Dar au contur precis.
Personal voi face tot ce-mi stă în putință să le duc la îndeplinire cât mai degrabă.
Nu pentru mine, ci pentru ei.
Pentru cei fără de care nu am fi pe acest pământ.
Pentru bunici și părinți.
Pentru cei marginalizați și uitați de toți.
Pentru cei care nu mai știu să zâmbească.
Pentru cei ce poate n-au făcut niciodată un duș în condițiile în care oamenii „normali” fac în fiecare zi.

Singură nu voi reuși, e clar, dar voi lupta până în ultima clipă. Mă voi bate cu toți dacă trebuie.
Însă eu sper să am sprijin.
Este o cauză demnă de considerație.

Am creat o pagină de adunat fonduri și invit pe cine vrea și poate să doneze ceva. Nicio sumă nu-i prea mică. Poți folosi orice metodă de plată, inclusiv PayPal.

Dacă vrei să trimiți direct Organizației, folosește acest link:  https://www.paypal.me/HelpMeToHelpOthers.

Dacă nu poți dona, apasă pe „îmi place” și împarte, te rog din suflet, articolele pe orice rețea de socializare. 
Vorbește pozitiv și promovează organizația folosind (hashstag-ul): #iubitibatranii 


Fundatia Umanitara Iubiti Batranii Gheraesti Cristina Gherghel

Niciun comentariu